Saturday, April 17, 2010

Kenduri Kesyukuran Maulidur Rasul 1431 Hijrah

Majlis Bacaan Yasiin, Tahlil & Doa Selamat Kesyukuran

Bersempena Kejayaan Program Maulidur Rasul 1431 Hijrah Yang Lepas

anjuran

KRT PRSP Paroi & Jawatankuasa Surau PRSP

15 April 2010

Bertempat di Surau PRSP Paroi

.

Satu majlis bacaan Yasiin, Tahlil dan Doa Selamat Kesyukuran telah diadakan di Surau PRSP Paroi pada 15 April 2010 sebagai tanda kesyukuran selamat dan berjayanya program Maulidur Rasul 1431 Hijrah yang telah berlangsung pada 9 April 2010 yang lalu. Program ini telah dimulakan pada waktu Maghrib dengan Solat Berjemaah di Surau PRSP Paroi.

.

Solat Maghrib berjemaah telah diimamkan oleh Saudara Syamsul Amri Ismail (Pengerusi KRT PRSP Paroi). Selepas selesai Solat Maghrib berjemaah, majlis diteruskan dengan bacaan Yasiin, Tahlil dan Doa Selamat. Kemudiannya, majlis disambung dengan solat Isya' berjemaah. Sebaik selesai solat Isya' berjemaah, berlangsunglah upacara jamuan makan, yang mana hidangan telah disediakan oleh AJK KRT PRSP Paroi.

.

Hidangan kampung yang enak benar-benar menyelerakan kesemua penduduk yang hadir ke program ini. Terima kasih di atas sokongan semua pihak di dalam menjayakan majlis ini.

.

Suasana Solat Isya' selepas selesai program bacaan Yasiin, Tahlil dan Doa Selamat Kesyukuran
Di antara penduduk yang turut berjemaah dalam Solat Isya' Suasana Isya' yang benar-benar tenang dan harmoni Jemaah yang memenuhi ruang Surau PRSP Paroi Menjamu selera beramai-ramai dengan hidangan yang menyelerakan Lauk yang dihidangkan, ayam masak berlada, gulai telur itik campur pucuk ubi, sambal gesek dan ikan masin bulu ayam. Memang menyelerakan Suasana di kawasan jemaah wanita Kelihatan meriah tatkala waktu makan bermula

.

.

Disediakan oleh : EDITOR

No comments: